Livet är komplicerat.

Livet är komplicerat. Känslor är komplicerade. Varför ska det behöva vara så invecklat? Varför kan man inte bara veta? Ja eller nej? Nä, människan är inte nöjd med svart eller vitt, människan vill ha alla nyanser och ni anar inte hur många nyanser det finns här i världen? Det är inte så konstigt att det blir lite förvirrat ibland. Man måste pröva sig fram för att ta reda på vad man tycker passar sig själv bäst, och det tar tid. De tär inte bara att ta något på måfå, typ rött, och sen tro att det är bra så. Nä för då finns de inte bara en röd utan hundratals varianter, kombinationer, nyanser. Min hjärna är trött.

Jag är så glad att mamma och pappa kom förbi idag och hjälpte mig med lägenheten. Det går tungt för mitt lag nu och jag behövde en spark i baken. Så nu har jag renbäddad säng, mat i kylskåpet, hyllor i garderoben, superfräsch toalett och dessutom fick vi fika kondis-kakor och kaffe mitt i alltihopa.

Det är en vecka kvar till tentan och jag måste verkligen börja nu. Jag är inte den som ger upp, jag brukar ha diciplin, jag kämpar tills jag vet att det går vägen, men nu har allt bara fallit till marken. Nu ska jag rycka upp mig. En vecka ska jag väl klara?!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0