Fondspara? Jag borde kanske.

Sverige vann, men inte med mycket marginal alltså. Hur hade dom tänkt styra upp de här egentligen?

Och sen idol! Alltså det är ju så man sitter hemma i soffan och skäms då vissa öppnar käften! Sedan blir dom flyförbannade då jurryn säger att dom inte gått vidare. Antingen har dom alldeles för snälla föräldrar eller så vägrar dom helt enkelt höra omgivningens sanna gensvar på det dom tror kallas musik. Skrattat har jag iallafall gjort med popcornskålen i högsta hugg. Underhållning.

Ännu en lång skoldag idag.. vi träffades 9 i morse för att fortsätta grupparbetet. Klockan 13 la min hjärna av och arbetet kom inte framåt så jag behövde paus. Lektionen började inte förrän 15 så jag gick hem en sväng, käkade lunch och surfade. Jag insåg att jag som ekonom borde ha ett större engagemang när det kommer till aktier och fonder. Alla jag pratat med sparar i fonder, köper och säljer aktier och har verkligen intresset att läsa och hålla koll. Jag inser att jag verkligen borde ta tag i saken och fondspara. Om jag ändå inte ska röra pengarna är det ju bättre dom ligger i en fond och gror än på kontot som ändå bara står still.

Jag surfade runt bland fondkonton, diagram och räntekurser. Jag har ju varit totalt oengagerad, vad vet jag? vad är bra och inte? Vad ska man tro på? Var ska man läsa? Vilka siffror är det som spelar roll? En riktig djungel är vad det är. Jag är en dålig ekonom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0