Grupparbeten sucks.

Man funkar inte lika bra med alla. Vi har olika sätt att arbeta. Vi har olika sätt att tänka. Vi tar olika mycket plats. Och som S såfint uttryckte sig finns det större och mindre energitjuvar. Grupparbeten må va lärorikt, men ack vad less man blir. Och inte nog med att vi suttit på skolan sen 8 imorse... nu ska jag forstätta detta slaveri till läsning hemma. Hur ska jag hinna? Orka? Min hjärna behöver vila, paus, ett stort break, time out, rött kort, en kortslutning, vad som helst som innebär att jag får rensa hjärnan. Och vila rumpan, för att sitta på en olidlig träningsvärk i 8 timmar är inte skönt.

Snart är anteckningarna renskrivna och vad skulle inte sitta bättre än ett varv i skogen, lite frisk luft, lite ny energi... innan jag måste ge mig in på årsrapporten igen... Jag hoppas att det blir bra det här när det väl är klart. Det behövs till nästa moment då PMskrivandet är 30 % av betygsunderlaget. Man vill gärna ha en fungerande grupp sånna gånger.

Jag börjar verkligen längta till den där helgen nu. 3 dagar kvar. Helt ledig är jag, inget arbete, inget plugg. Det enda jag ska göra är att roa mig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0