Stressad. Hejdå liv?

Hallå, vad göra alla? Pluggar som tokar? Tydligen. Jag tyckte att jag var duktig, läste som aldrig förr igår och så kommer jag till skolan och har bara läst en bråkdel av vad mina klasskamrater har gjort?! Jag känner mig lite smått stressad här, nervvrak kan vi också kalla det, varför kan vi inte lugna ner oss och inte måste kunna allt på en gång? Jag behöver mer tid... jag är inte en sån som fattar allt på en gång. Alltså tillslut så kommer jag klara det här, jag vet det, men det kommer att ta tid, längre tid än 2 dagar... och jag vill förstå och jag vill lära mig. Men det går mycket fortare för er. Orättvist? kanske. Mycket enerverande. När ska jag få plats med de andra livet då? Hur får ni plats med annat än plugg? Eller är de så att jag är normal och ni maniska?

Nu har jag lättat min stressade hjärna. Nu andas jag. Jag är nu på de stället i boken där ni var igår. Men det är okej (intalar jag mig).

Imorgon ska jag iallafall färga håret. Jag försöker glädjas åt att jag får bli snygg och fräsch och inte tänka så mycket påa tt det tar upp en hel morgons potentiell litteraturläsning. Så nu är frågan om jag ska låta min frisör (som faktiskt är sjukt bra, hon vet vad hon gör) gå med fria händer och plantera varma guldiga färger i mitt hår, eller om jag ska gå på sommarens kalla blonda säkra kort? Hm.

Jag måste ha varit på gång den där kvällen (och vem kan stå sådär? haha). Jag ska tagga till! Jag kan klara det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0