Ett språk som aldrig ljuger.

Allt handlar om en känsla som inte går att förklara. Som inte går att uttrycka i ord. Känslorna talar ett eget språk, bortom medvetandet. Ett språk som aldrig ljuger, som alltid är äkta. Oavsett hur realiteten visar sig är det känslan som visar "verkligheten".
Oftast så svår att förklara, så svår att förstå, och därför också så svår att tro på. När känslan säger en sak och vettet och resonen en annan. Hur ska jag veta. Vad ska jag tro. Ska jag våga. Vill jag våga.

Inte bara en sanning utan också en drivkraft att ta ett steg till, klättra lite högre, komma lite längre.

Prova lyssna. Lämna vet och reson. Prova åka på känslovågen. Prova att våga tro. Skulle det vara så dumt att känna. Den bra. Den sköna. Den längtande. Den strävande. Mot ljus. Mot glädje.


Goo Goo Dolls - Here is Gone



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0