Morgonens action - olycka påväg till skolan.

Morgonen började med riktig action! Påväg till skolan ser vi en man krascha med sin vespa utanför samhällshuset. Det tar oss 2 minuter att komma fram till mannen som ligger på gatan och då har redan 3 andra män kommit fram. Men vilka handelsförlamade människor måste jag säga. Ingen gör någonting. Dom försöker typ ställa honom upp, men han har typ brutit benet och kan inte stå det såg ju vilken vettig människa som helst. Han mådde inte bra och jag såg direkt att det inte var någon idé att försöka flytta honom. Så jag ropar åt männen att lägga honom ner och frågar om någon ringt ambulans? En kille säger
"ja, jag ringer nu"
"Ringer du ambulans frågar jag?"
"Nä, jag ringe rmin flickvän, hon pluggar till läkare hon kanske kan hjälpa till, hon bor här på berghem"
Haha, alltså va? Den här killen behöver vård, behöver till sjukhus, behöver rikgit hjälp! Inte någon som tittar på honom och konstaterar att han är skadad. Det vet vi ju redan! Jag säger åt John att ringa ambulans medan jag dirigerar lite trafik. Sedan får jag säga åt en av männen, som mest irrade omrking och funderar på om han ska åka eller om han kanske måste stanna, att åtminstone flytta sin bil så att bussarna som köade bakom kunde passera. Sedan får jag säga åt männen att lägga den skadade på sidan, så att den skadade kan andas. Men han svimmar då hans hjälm sitter för tajt och han inte får någon luft. John som har larmcentralen på tråden ropar och frågar om han andas?
"Ja han andas"
"nej han andas inte, han har svimmat"
"jo, han andas"...

Jag får säga åt dem att knäppa av honom hjälmen. Dom sitter ju bara och tittar på honom.
"Prata med honom" säger jag.
Jag frågar honom hur han mår och han säger att han mår dåligt. Som tur är kommer ambulansen snabbt på plats och får ta över situationen. Jag var mest irriterade på de 3 männen som inte aggerade längre än näsan räckte. Men shit, vilken morgon. Dagens goda gärning, dagens insats, kunde vi absolut ta cred för.
Hoppas att han är okej.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kung Frida!

2010-04-13 @ 20:41:19
URL: http://lindie86.blogg.se/
Postat av: Emelie

Värsta polistakterna! Du skulle passa perfekt i den branschen...

2010-05-12 @ 17:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0