Weekend happiness.

Äntligen har jag jobbat klart för i sommar! (eller ja nästan iaf, en helg kvar) Och det har varit full fart sen sista arbetsdagen i fredags.

En kort resumé; Slutade 20.15 i tirsdags och skulle hem och ha tjejkväll, efterlängtad tjejkväll, H skulle ju ändå inte komma fören fredag så jag skulle i lugn och ro kunna hinna umgås lite. Jag kommer hem och ser att lampan lyser och funderar på om jag verkligen glömde den på? Sen ser jag rosor på bordet! What! H hade sagt att en överraskning skulle komma med posten, kan blommbud verkligen ha rätt att gå in i någons lägenhet? Sedan vänder jag mig om för att ta av mig skorna och där står karln, i hallen! Smått chockad och glatt överraskad. Han hade alltså flugit ner en hel dag tidigare utan att jag hade en endaste aning.

Sedan jobbade jag på fredag, världens längsta dag. Men dagens avslutades med finmiddag på balkongen och en öl på tc och lite dans.

Lördag var det bröllopsdags. Emelie och Adam skulle bli ett. Vigseln var fin, Emelie var fin, maten var god och vi fick en hel del skratt under kvällen. Dom är ett speciellt par dom där två, på många sätt, men jag önskar dom all lycka.




Sen har vi igår kvar... Söndag. Trött morgon i Sävar. Och ångest över de 5 måltioderna som bröllopet bestod av, (trodde inte man kunde äta så mycket, heeeela tiden), var vi bara tvungna att börja dagen med en sväng på iksu. Äntligen tillbaka på iksu. Som jag saknat det. Sen bio, Inception, på kvällen. Helt klart sevärd film. Skitbra tyckte jag!


Idag börjar jag om. Ibland måste man göra det, börja om. Måndag känns som en bra "börja om" dag. Sen är det en annan fråga om hur länge de där "börja om" håller. Jag behöver en paus. Ett litet andrum. En chans att känna efter. En chans att se mig om.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0