Pesimisterna skapar lönsamhet för oss andra.

Tog en långpaus från plugget och traskade till iksu för solning, och när jag ändå va där stannade jag kvar för att basta. Riktigt skönt. Är det paus så varför inte ta paus på riktigt?

Men inte kom motivationen tillbaka för att jag tog en långpaus inte! Jag är lite rädd för mitt overkliga lugn inför den här tentan. Båda mina elitkamrater pluggar som tokar och här sitter jag och vet inte riktigt vad jag ska göra. Ett varvs igenomläsning av slidesen har jag iallafall åstadkommit. Och ett varv i anteckningsblocket får det nog bli, bara för att.. ja nog mest bara för att! Och så jag inte känner att jag missat någonting imorrn.

Kan inte det där jullovet komma snart? 2 tentor kvar innan jul, men sen.. sen... äntligen paus. Det känns att man börjar närma sig slutet på studierna. Pluggtrött. Fast de kan ju va detta höstmörker också.

Jag läste att det är lönsamt att köpa aktier under november-december av många anledningar. Men en av dessa handlade om att människor i allmänhet blir mer pessimistiska när höst och vintermörkret innfinner sig vilket skapar mer pessimistiska förväntningar och därför påverkas aktiekursen negativt och är som lägst runt december. Sen när vårensolen tittar fram stiger den igen, då människor blir mer glada och optimistiska. Rätt kul ändå, hur allt hänger ihop.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0