Pratbubblan.

Det här med att söka jobb verkar vara hetaste pratbubblan just nu. Man blir lite stressad när man hör hur en efter en av klasskamraterna får anställning. Visst längtar jag till att få göra det jag är utbildad till jag med, få prova på riktigt, se lite verklighet och inte bara teori. Men kan inte var och en sköta sitt, utan att det måste det vara så mycket stress och hets?

Har suttit på skolan idag och tragglat gamla tentor i hopp om att bli lite klokare. Jag inser att jag fokuserar himla mycket bättre om jag tar mig iväg till skolan. Och det är förvånansvärt många som spenderar sina lördagar i Lindell, så ensam är man verkligen inte. 

När hjärnan tröttnat traskade jag och H till ica och handlade middag och kvällsgodis. Kyklingfajitas var ju supergott. Och godispåsen var slut innan klockan ens hunnit bli kväll!
Nya tag till nästa helg säger jag! Jag längtar efter att få komma ur tentaträsket och träffa lite folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0