Jag har de ganska bra.

Man måste ju ändå erkänna för sig själv ibland hur sjukt bra man har det. Jag kände det prick nu, hur bra jag egentligen har det. Visst, man klagar, vill göra massa saker, har ont här och där, resa, uppleva blaha blaha. Det är lätt att tänka på allt man inte har, allt man vill ha, allt som alla andra har, och det är bra att vilja mer, att sträva mot nya mål, ta nya steg, fylla på livets bagage... men ibland kan det vara bra att tänka igenom vad man faktiskt Har, det man tycker om, det man fått uppleva, det som redan finns men som man säkert alldeles för ofta tar för givet.

Ikväll har jag varit på mysmiddag hos mamma och pappa. Jag är glad att lillebror var där. Hela familjen vid ett och samma bord. Som jag saknar de ibland.
Nu är magen full med chips och dipp och fotbollen rullar i bakgrunden... trots de vill inte ögonen vara med längre. Jag ska bara ta hand om mina onda ben och borsta tänderna innan jag slocknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0