En annan värld.

Ställde klockan på 7 imorse och när den ringde förstod jag ingenting. Det tog  mig 15 minuter innan jag kom ihåg att jag skulle iväg på skolan och tentaplugga och att jag av egen fri vilja ställde klockan på 7. Men jag var duktig och var på skolan strax efter 8. Så jag har suttit och räknat uppgifter som en toka idag, tills klockan blev 14 och jag blev trött och less och inte alls mig själv.

Jag vet inte vad det är, antingen är det tentastressen eller så är jag helt enkelt bara trött, men jag känner mig grå och bitter. Jag längtar tills tentaveckan är över. Det är 4 veckor per termin, och då får man väl helt enkelt bita ihop och acceptera att dom 4 veckorna inte är riktigt som alla andra veckor på året, och att man kanske inte är en lika färgglad och positiv person. Vad vet jag?
Jag biter ihop, jag hoppas bara at tmin omgivning förstår att jag lever i en egen bubbla nu, i en annan värld. Att jag inte alltid är såhär. Bara nu.

Jag ska fortsätta att räkna ikväll. Jag begraver mig i tentaplugg. Men först, en sväng till ica för att köpa lite frukt. Och kanske lite godis? Det är ju trots allt tentavecka!


R.I.P
Och för er som inte vet vem Elvis är så är det vår enorma katt som idag fick åka till katthimlen. Det kommer bli tomt utan honom, inte bara för att han var fet och tog mycket plats, utan för att han itne var som alla andra katter. Han hade personlighet och attityd, och han har alltid funnits där. I 16 år. Men han levde ett gott liv, han blev både gammal och fet. Jag hoppas att han regerar i katthimlen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0