Tentastress?

Idag när jag kom hem stod det blommor i korridoren mitt emellan min och grannens dörr. För en sekund inbillade jag mig att jag hade fått blombud, men dom var till grannen. Haha. Ibland hoppas man nog lite för mycket. :)

Det pirrar i hela kroppen, jag är rastlös, stressad, hittar ingen ro, äter konstant... vad är problemet? Önskar bara att man kunde känna lugnet, jag mår inte bra av det här! Försökte med att tända ett ljus och hälla upp ett glas vin, men fortfarande kryper det i kroppen. I kontrast med att hjärnan är helt slut och lusten att läsa är minimal. En riktigt dålig kombination ska jag tala om!

Jag försöker intala mig att jag har gjort vad jag har kunnat och att det nu får gå som det går. Idag är första dagen som jag faktiskt känt att några poletter trillat ner och att några frågetecken klarnat. Men det är långt ifrån alla och jag önskar att vi hade haft en dag till, så kanske jag hade kunnat känna mig sådär förberedd som jag brukar när det är dags för tenta.
Jag brukar ju tycka det är ganska kul med tenta, när man verkligen måste prestera, visa vad man går för, och få bevis på vad man faktiskt har lärt sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0