Hedge accounting?

Hedge Accounting, hedge instruments, hedge items, derivatives, seaps, options... det är banne mig inte lätt ska jag tala om! Om jag visste vad ett deriva var på svenska? så kanske det hade kännts lite lättare, men inte ens det har jag lyckats förstå.

Säkringsinstrument är tydligen det svenska ordet för hedge instrument. Tror ni jag blev nått klockare av det? Haha. Inte ett smack hjälpte det! Räntor hit, valutaförändringar dit, debit här och kredit där. Jag är tappad! Lite hjälp här tack!

Nu ska jag iallafall försöka styra upp lyxmiddag, kyckling fylld med gräddädelost och soltorkade tomater. Den här söndagen kan absolut behöva piggas upp.






Kommentarer
Postat av: Linda

Mums! Hos dig vill jag käka middag! :)

2010-10-31 @ 19:47:49
URL: http://lindie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0