Påsklov

TIMES. Jag ville inte alls komma tillbaka, inte alls lämna solen, värmen, sällskapet, ledigheten, maten, you name it! Vi brukar inte fira påsk. Vi äter kokta ägg, får ett påskägg, njuter av ledigheten. I år blev det en annan femma. Jag har letat ägg i trädgården, ätit frukost på trappan, solat i bikini, målat ägg (mitt ägg blev en barpapappa och vann skönhetspris), haft äggknäckartävling, ätit påskbord och sjungit snapsvisor. Vi har spelat kort som aldrig förr, töjt ut magsäcken till max, och lagt några plus på vågen. Vi har fått brunbrända kinder, gjort husbesök och skrattat högt. Dagens citat innan vi åkte hem var "Jag mår som ett chips" och med de avslutade vi vår otroliga påsksemester. Jag kan bara säga tack! Jag har numera även ett papper på vem jag är. Personlighetsmässigt. Intresseklubben antecknar.
Ångesten återfann sig när jag tog steget över tröskeln hemma på grisberget. Mitt ansvar som uppsatspartner har varit bristande. Minst sagt. På grund av bredbandsbolaget. Allt är deras fel. Förlåt. Därav anledningen till varför jag sitter med papper i handen just i detta nu och väskan ligger kvar i hallen orörd. Biblioteket och Iksu. Vi ses i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0