JULKALENDER

Tyvärr så försvann första snön lika snabbt som den kom. Den låg i typ 2 dagar, sen vaknade jag upp till stormvindar och höstrusk och isregn. Mindre kul.

Idag är det första december, och när jag såg på tv imorse insåg jag att det är idag man brukar öppna första luckan i adventskalendern! Jag har ju inte hunnit köpa en än!! Herregud! Haha. Jag brukar alltid få en chokladkalender av mamma och tycker att det är lika barnsligt kul att öppna luckorna fram till jul som det var för 20 år sedan. Så imorgon måste jag nog pallra mig ner på ica och köpa en, om det fortfarande finns några kvar förståss!

Idag har varit en mindre bra dag. Det går verkligen upp och ner. Idag har varit en sån där dag då ingenting klickar. Som att jag haft järnsläpp. Allt har känts ogreppbart, svårt, oförståeligt. Saker som jag gjort förut, som jag egentligen vet, har bara trillat bort. Det har varit en lång dag och det känns lite skönt att den är slut så jag kan komma igen och ta nya tag tills imorgon. Och när jag kom hem såg jag att jag hade fått årets första julkort!! Sååå glad jag blev! Sötkusinerna som skickat! Tack så jättemycket!

Imorgon får jag ju fint besök dessutom. Härligt med lite sällskap i decembermörkret. Snacka skit, dricka vin, shoppa, äta god mat. Tvivlar inte på att helgen blir fantastisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0