Lucia

Herregud vad dagarna springer förbi. Måndag och Tisdag? Var tog dom vägen? Har dom ens varit? Jag har verkligen knappt registrerat vad jag gjort och att dom passerat. Jag har haft två fullproppade dagar, vilket jag egentligen tycker är bra för det är kul att ha mycket att göra, men ändå lite stressigt i hjärnan kan ja tycka.

Helgen var omtumlande men mysig. Jag ska inte sticka under stolen med att distansförhållande verkligen inte är min grej, men det var helt underbart med sällskap och vi hann med både ikea, lite ärenden, baka pepparkakshus, slå in julklappar och ta en långprommis i det alldeles fantastiska vintervädret som vi hade i söndags! Nu är det ju bara en vecka tills vi ses igen.

Igår var det Lucia och jag tog ett tidigare tåg in till jobbet. 05.30 ringde klockan! Sjukt tidigt i min värld. Men vad gör man inte för att få lussefrukost? När jag kom till jobbet hade E tänt miljoner ljus i hela kontorslokalen inklusive receptionen och slängt alla lampor. Sedan var det uppdukat med lussekatter, glögg, pepparkakor, russin och mandlar och allt det där som hör till. Jag som älskar lussekatter tvekade inte en sekund. De va nog första riktiga julkänslan som kröp sig på just då.

Så nu längtar jag bara ännu mer hem till min fina familj! Men går tiden så här fort så kommer det vara dags för avresa på nolltid! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0