Mer tid i Umeå.

Det märks att det närmar sig juletider. Imorse var tåget inte alls smockfullt som det brukar, och centralstationen inte i närheten lika hektisk och stressad som alla andra mornar. 4 dagar kvar, nästan bara 3, till julafton! Tjoho.

Det är riktigt riktigt lugnt på jobbet nu. Till och med så lugnt att jag nästan är tvingad att ta ledigt, haha. Hur som helst, efter en diskussion med min chef beslutade vi att jag skulle vara ledig i mellandagarna och jag ringde genast till Norweigen och bokade om mitt flyg hem. Inte tackar jag nej till några extra dagar i Umeå om alternativet är att vara ensam i min stora lägenhet.

Jag har börjat känna mig lite nedstämd och hängig här i min lilla bubbla så jag hoppas att julen ger mig lite glädje och ny energi till att ta nya tag till både plugg och jobb och allt annat efter nyår. Kommer bli toppen!

Imorgon får jag julbesök av H också. Som alltid är det såklart kul med sällskap, jag hoppas bara att jag kan vara i nuet och ta vara på den lilla tiden vi får tillsammans innna jul. Det är inte alltid så lätt att ha sina "hem" hundratals mil ifrån varandra.

Nu ska jag klicka hem julklappen vi fick från jobbet idag och njuta av mitt vänskapsthé och äta mina kanelstekta äpplen. Mycket kanel såklart, för mest julkänsla! Bästa efterrätten en tisdagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0