Jag ber om 3 ynka grader till.

Jag är så less på att frysa.

Det är väl ingen hemlighet att jag klagat på värmen i lägenheten tidigare och att lägenheten är betydligt kallare än alla andras många gånger. Men på sista tiden har den ändå hållit en acceptabel nivå (20 grader är ju bättre än förra årets 18), tills den här jävla superdunderkylan brakade loss!

Nu kör jag dubbla täcken på nätterna och ugnen på max för att försöka överleva. Vanliga kläder är bara att glömma! Filten, långkalsongerna och tofflorna är obligatoriska och jag ber till vädergudarna att minusgraderna ska försvinna för gott! 17 gader i lägenheten på natten gör att toabesöken snarare blir ett sprinterlopp där målet är att slå världsrekord för att snabbt komma tillbaka under täcket igen.

Det ända jag ber om är 3 ynka grader till, är det så himla mycket begärt?
Tur att dödskylan inte varar för evigt. Och snart är våren här...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0