Middagstipset till dig som är student.

Förresten, jag tänkte ju att jag skulle tipsa alla fattiga studenter där ute om ett litet billigt mattips. Och det går superfort.

Tonfisk. Det är billigt, men kanske inte jättegott alla gånger och ofta vet man inte riktigt vad man ska göra av den. Jag har testat många varianter, så även idag, och det blev riktigt gott.

Blandade idag en tonfiskröra med majonäs, lök (gul lök eller salladslök samt purjolök), chili, salt och peppar. Creme fraich (eller hur det nu stavas) funkar också bra, men röran smakar lite mer tonfisk då. En del creme fraich och en del philadelphia ost är ännu godare, och gör röran krämigare och kryddorna kommer fram tydligare. Ta vad du har hemma.

Funkar till sallad, på mackan, till pasta... Använder du bara creme fraich kan du värma den på spisen och får en enkel pastasås.

Hade tyvärr ingen vacker och delikat bild på min röra. Men jag hittade den här när jag googlade. Ser inte helt dumt ut va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0