Nr 11 - En bild från min vardag

Som vi alla vet brukar inte vardag vara så speciellt märkvärdigt. Samma banor och vanor, dag ut och dag in.. iallafall tills helgen kommer. För mig är vardag att hitta rutin, vanor som är hållbara, som fungerar i längden. Dom kan självklart bytas ut, brytas, förändras. Men jag tror att morgonkaffet alltid kommer att bestå. Det är ofta den enda kaffekopp jag dricker, och den är helig. Den böjar min vardag varje dag.

 
Såhär ser min kaffepress ut förutom att denna är från Åhlens och min är från Ikea. Sjukt smidigt sätt att snabbt få kaffekoppen på mogonen. Jag gillaren! Mindre smidigt om du är fler än två, den rymmer typ 3 koppar. Termos kan ju va ett alternativ, finns det snygga termosar? Var ska jag leta?

Ikväll känner jag mig inte alls pigg. Jag gissar att det är gårdagens migrän som satt sina spår. Det enda jag kan tänka på är ferraribilar och brio och soffan med benen i högläge. Jag satsar på nya tag imorgon! Arbetsseminarie 1, vilket betyder en heldag i skolan. Första heldagen den här terminen. Woho. Jag längtar typ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0