Insidan hinner inte med.

Det är nog inte just att fylla år som är det värsta, utan att man inser att man i åldern är vuxen men att sinnet inte riktigt är hänger med. Det går för fort på utsidan och insidan hinner inte riktigt med. 25 är en vuxen ålder, men inte känner man sig de minsta vuxen för det. Man är fortfarande 20 på insidan och tänker inte på hur utsidan löper på som om livet vore ett marahton! Man vet en massa saker som man skulle vilja hinna göra innan man är si och så gammal, men inser inte att det är väldigt snart...

Jag vet inte, snart är det min tur, och jag nojar över åldern jag med. Men nog inte för själva siffran, utan just därför att tiden går alldeles för fort. Tråkigt tycker jag.. men man är bara så gamal som man känner sig! eller som man gör sig! Så därför får Karriär, resa, gifta sig, flytta, barn.. helt enkelt vänta! det är inte riktigt dax än!! Eller karriär och resa skulle man ju kunna unna sig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0