Irriterande bussresa!

Irriterande bussresa!

Mötte surtanten nummer 1 på bussen idag. Där ställer hon sig, slänger ett öga på mina påsar, tunga påsar, och frågar om hon kan sätta sig eller om jag har betalat för två platser!?!? Fräckt! Mycket fräckt! Klart att hon får sätta sig om jag bara får plocka undan mina påsar, men kvinnan verkar ha vaknat på fel sida och pressar sig ner. Hade nästan lust att säga att jag betalat för två platser men hon hade väl plaserat sin feta bak där vilket som!

Fick förövrigt åka med busschauffören som frågar varenda människa om man inte vill köpa ett busskort istället och tjäna 4 kr per resa! Okej att han frågar varje gång, det är drygt men man kan ju alltid tacka nej! Men att han inte accepterar när folk säger nej? Det är det som stör mig! Det är bra att han tipsar så man vet att möjligheten finns, men baktanken är att han är lat och att han tycker det tar lång tid när folk betalar, vilket är fel. Folket gör sina egna val och han behöver inte ens ta hand om pengar längre! Folk drar sina kort eller visar ett sms, det han behöver göra är att trycka på en knapp! Hur jobbigt kan det vara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0