"Kära" grannar...

Jag tror dom har fått spel i mitt hus för det här är 5 dagen i rad som nån snubbe bestämmer sig för att borra i betong i typ en timme i sträck på konskiga tider. Typ 9 på morgonen ena dagen, eller 23 på kvällen nästa dag. Antagligen är de olika människor som borrar, men ingen av dom verar veta hur man gör. Det är som att dom försöker nöta upp ett hål i väggen! Eller så har dom inte kommit på att det inte funkar så bra med vanliga borrar och att man faktiskt behöver berongborr till vissa lägenhetsprojekt. Sjukt störande iallafall, speciellt såhär i tentatider.

Inte nog med det har jag fått en granne som fullkomlingt älskar "dunka dunka" musik på högsta volym. Också på väldigt konstiga tider. Jag hör spotify reklamen klart och tydligt och den överröstar till och med min TV. Funderade allvarligt talat på att gå och klaga för en sekund, men istället hämtade jag öronproppar och satt kvar i soffan tyst och snällt. Dom gör det inte lätt för mig, mina "kära" grannar.

Skulle gå på apoteket en snabbis idag också, vad kan de ta, max en halvtimme tänkte jag, som tyckte det blev en alldeles lagom pluggpaus. Men herregud vad folk det var där! Kom hem 1,5 timma senare sådär lagomt irriterad. Min effektivitet dog lite smått prick då.


Kommentarer
Postat av: Anna

Öronproppar är inte alls dumt att ha. Man vet inte när man kan behöva dem. Så skönt att kunna plugga in dem precis när man själv vill och stänga ute störande ljud. Använder själv nästan jämt öronproppar när jag pluggar eller skriver tenta. Koncentrerar mig mycket bättre när det är tyst. Fler borde verkligen testa hur skönt det är.

2011-01-12 @ 18:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0