Livet i lyx ger många +

Vi tänkte att vi skulle se Harry Potter ikväll, äntligen. Alla har väl redan sett den vid det här laget! Men när vi kollar bio-tiderna är den senaste visningen 17.30! Den SENASTE! Vad hände där? Vad hände med 18, eller 19, eller 20? Ja, så nu hinner vi inte det. Vem vill se bio på middagstid?

Nä istället blir det en snabbvisit på systemet, vin, ost och kex. Det har blivit mycket unnande den senaste veckan, och nyårs"plusen" blir knappast färre. Men vi kan låtsas att det är jul fotfarande, för tekniskt set är jullovet inte slut än.

Nu ska jag glufsa i mig den räk-röra som jag precis gjort. Räkor, rödlök, creme fraich, philadelphia ost, chili, salt, cayennpeppar. Bara röra om och njuta. Hur gott som helst! Lyx middag skulle jag säga.

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0