Citronboost.

Jag måste börja med att säga att jag har haft den bästa helgen. Jag har firat examen med bubbel och middag på Allstar, jag har haft bästkillen här om än bara för en dag och fått massor med glädjeengergi, jag har firat mamma som fyllde 50 år och ätit en legendarisk buffé, och jag har hunnit umgås med bästkusinerna och skrattat mycket och länge. 

Igår på jobbet var dock en tung dag och ledigheten verkar inte ha hjälpt min förkylning på traven. Idag vaknade jag upp om ännu lite mer hängig. Sjuk dag idag med andra ord. Känns inge vidare, men jag orkar inte stå och gå, bära och lyfta en hel dag, som det är nu. Så jag började dagen med en vitaminchock för kroppen. Jag åt en citron innan frukost. Haha. Inte det godaste, men det ska inte vara gott, det ska döda mina baciller. Jag hoppas de hjälper. Och medan jag ändå bara ligger på soffan försöker jag sortera papper som inte är absolut nödvändigt att släpa med sig till Uppsala. Skittråkigt, men en lämplig sysselsättning som sjukling. Och om lägenheten ska vara ihoppackad i lådor om 3 veckor är det nog lika bra att börja med skitgörat redan nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0