Kavajtjej.

Om någon hade frågat mig för 5 år sedan så hade jag aldrig sagt att jag skulle bli en tjej med kavaj och skjorta. Aldrig. Men här står jag nu, färdig ekonom. Med klänning och kavaj. Redo att ta emot ett diplom av rektorn framför 1000 åskådare.

I paketet från farfar var det ett halsband i silver som han gav till farmor på 70-talet. Och jag kan inte annat än bli sentimental och fälla en tår. Jag saknar henne fortfarande och att han vill ge det till mig efter att ha sparat det i alla dessa år känns hedrande. Jag blev så himla glad. Och fastän det skulle behöva lite silverputs känner jag att jag vill bära det kvällen till ära.

Det kommer att vara ett gäng stolta och glada civilekonomer som ses ikväll. Och fastän jag verkligen önskar att jeans var ett alternativ kan jag inte annat än le.


Kommentarer
Postat av: Steffenkajsa

very intersting site ..congratulation..

2011-09-28 @ 12:34:30
URL: http://steffenkajsa.blogmakale.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0