Doft av saffran.

Det doftar saffran i hela min lägenhet. Idag uppskattar jag det lilla.

Jag vaknade upp imorse och kände mig upp och ner, bak och fram. Helt enkelt inte på rätt sida. Vad gör man lixom?

Jag fick ett recept av L igår på saffransskorpor som hon pratade så gott om. Och man kan nog säga att jag är barnsligt förtjust i saffran, något som jag inte insåg förrens jag började röra ihop smeten och tjuvsmakade sådär som man gör när man bakar. Smeten (deg i detta fall) är ju godast.

Dom hade saffran i kassan på ica. Precis två paket som jag behövde. Det är ju inte direkt saffranssäsong om man säger så. Och jag stog länge och övervägde om det var värt pengarna, såhär innan lön måste man prioritera sina kronor, noga överväga vad som är nödvändigt, på riktigt nödvändigt alltså. Saffran gick inte in under den kategorin egentligen, men jag unnade mig.



Dom blev jättegoda och risken är väl att dom är slut innan kvällen, haha. Glupsk. Men doften i min lägenhet gör mig glad och jag uppskattar den mer än jag trodde var möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0