Termos-mugg.

Påtal om kaffepaus... Igår när jag var på skolan såg jag två tjejer med varsin kaffetermos i härliga färger. Och jag tänkte direkt att en sån skulle jag haft, min termos håller varken tätt eller är speciellt tjusig.



Nu har jag letat lite ( på nätet) efter dom där termosarna för att se vad det är för nått och fått reda på att de färgglada termosarna är i plast, vilket gör att de bara håller värmen i ca en timma, vilket va lite synd. Den större, svarta, däremot håller värmen i upp till sex timmar vilket är mer i min smak. Kallt kaffe är inte att föredra! Så värme går före färg för mig här! 
De har dessutom silikontätning vilket gör att de inte läcker och en sån skulle vara perfekt för alla dagar i skolans bibliotek.

Så nu ska jag ut på stan och leta. En fågel viskade i mitt öra att de eventuellt finns att få tag i på Intersport eller Naturkompaniet. Måste nästan ut och leta, och hoppas att de inte kostar skjortan! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0