Matlagningskaos.

KAOS. Jag vet att man ibland måste rengöra fläktfiltret ovanför spisen. Jag har inte gjort det. Men ja, det skulle behövas. Men idag använde jag inte spisen. Idag blev det ugnen. Slängde ner allt i en ugnsform och in i ugnen i 30 min. Efter 10 min ser jag att hela ugnen är ett rökmoln. Som att ångan inte kommer ut. Så jag öppnade luckan för att titta till maten som inte syntes bland röken. My misstake. Lägenheten blir ett rökmoln och brandvarnaren drar igång. Paaaniikt. Denna händelse upprepades 3 ggr innan maten var klar. Jag har stått och viftat med en handduk under brandvarnaren. Som en tok. Finns det något filter i ugnen med som ska rengöras som jag missat? I så fall vill uppenbarligen min ugn att jag ska göra det nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0