Våga vilja framåt.

Serverade mig själv just ett glas vin till min annars rätt alldagliga köttfärsås. Vardagslyx. Fast av en alldeles anna anledning. Jag har levt i min lilla bubbla i 25 år. En trygg och välkänd bubbla. Och fastän jag haft drömmar om att spräcka den har dessa aldrig blivit av. Av olika anledningar. Kanske till och med ursäkter. Nästan så att jag själv börjat tro att jag faktiskt kommer att förbli kvar i bubblan i större delen av mitt liv. Och att jag sedan skulle ångra mig för att jag aldrig gjorde allt de där som jag alltid velat göra.

Idag spräcktes min bubbla. Min värld av trygghet. Och en känsla av nervositet blandat med en enorm glödje spred sig inom mig. Man vet aldrig vad framtiden har att komma med. Men för att ta reda på det måste man våga. Våga vilja framåt. Våga vara nyfiken. Våga vilja förändras. Utvecklas. Växa. Även om hjärnan och hjärtat inte riktigt talar samma språk alla gånger, vet jag att inners inne är det precis det jag vill. Jag måste tro att jag kan.



Kommentarer
Postat av: Linda

Vad vad vad? Fick du jobbet? Vad?

2011-05-24 @ 18:31:48
URL: http://lindie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0