DAGENS GODA GÄRNING.

Jag gjorde dagens goda gärning idag! En liten gest från min sida blev en stor glädje för en annan. Jag stod i kassan på ica och kassörskan höll på att dra in mina grejer när en gamal gubbe kom förbi och slängde upp 2 kr och visade upp ett paket jäst. Kassörskan måste ju dra in varan innan hon kan ta betalt och gubben var jättestressad och hade absolut inte tid att vänta till kassörskan var klar med mina varor (jag storhandlade). Så jag köpte ett paket jäst åt gubben! Och han blev verkligen överlycklig! 2 kronor kunde jag gott bjuda på.

Jag har haft en riktig mysdag idag. Borde egentligen ha pluggat, för jag hann inte riktigt lösa uppgiften igår, men koncentrationen har inte riktigt funnits. Så idag har jag bland annat varit en sväng till uppsala, pratat av mig med M vilket var otroligt skönt, att få höra att vi alla är barn i början och att det bara är att förtsätta ha tålamod. Jag har storhandlat, städat toan, diskat och pysslat med lite annat. Välbehövligt.

Insåg även att jag har någonting som händer nu varje helg hela december så julmånaden lär väl bara springa förbi. Först på tur står besök från L nästa helg och det ska bli supermysigt. Föreslog att vi skulle åka på Ikea. Jag har velat åka dit länge men helst inte ensam. Skulle jag åka vilse åker jag hellre vilse med sällskap, haha. Fast så krångligt är det nog inte att hitta till buss 12 eller 13! :) Hon verkade sugen, så jag hoppas på ett Ikeabesök och lite stadsmys. Kanske också sushi? Vår favorit!

Nu ska jag springa ner på Ica och köpa godis. Lördagsgodis. Jag har varit sugen länge och det verkar inte gå över, sötsuget har tagit sitt grepp om mig, och jag ger efter. Kan ju inte ha bra karaktär alla dagar. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0