FANTASTISK LÖRDAG

Idag är en bra dag. Jag vet inte riktigt varför, men jag är på ovanligt bra humör. En fantastisk känsla.

Jag har suttit mest hela dagen med plugg faktiskt, men jag har varit produktiv och är nästan helt klar. Tjoho. Känns så himla bra. Då kanske jag kan vara ledig imorgon, och absolut helt säkert helt plugg fri nästa helg då jag ska få åka upp till Umeå. Guud vad jag längtar.

Jag fick höra på jobbet att vi har ett eljusspår här i Tierp så idag tog jag en uppiggande långprommis i det nollgradiga höstvärdet i det nyupptäckta skogsspåret. Jag gillar skogen. Ibland är det skönt att få komma bort från betongen och avgaserna lite. Och vet ni vad, jag såg en snöhög, haha. Jag blev alldeles till mig och slet fram mobilen för att fota! Tur att ingen såg mig! Jag trodde snön skulle ha kommit nu, iallafall i Umeå, men tydligen inte en snöflinga än så länge.

Promenaden avslutades på Ica för att inhandla allt till tacos. Ikväll lyxar jag till det och köpte både mjuka och hårda bröd, tacokrydda och grönsaker och salsa och creme fraich och när jag var påväg att köpa guacca också fick jag stoppa mig själv och inse att jag faktiskt bara ska laga mat till mig själv och kanske inte behöver 3 olika såser, haha. Det ska bli sååå gott. Och inge tacos utan vin, så en sväng förbi systemet fick det också bli.

Nu ska jag bara knappa ner några sista rader på uppgiften innan jag tar plats i köket.


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad mysigt det lät med långprommis, jag borde också ta mig ut idag, för idag lyser faktiskt solen (händer ju inte så ofta här uppe den här årstiden...)

2011-11-13 @ 13:43:12
URL: http://hemmahoslin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0