FESTLIGT

Det verkar vara festkväll i Tierp, haha. Inte för att jag ens vet om det finns någonstans att gå ut och parta här eller ens ta en öl, haha. Men på min prommis såg jag ungdommarna med systemetkassar i händerna. Oj, ungdommar, låter som jag själv är hundra år, men dom var väl max 20 då eftersom dom hade systemetpåsar men annars hade jag gissat på 16 eller 17. Undrar just var man går ut om man vill ta en öl här? Måste kanske undersöka saken när jag inte har tidsbrist.
Det kanske är hemmakalas som gäller? Vem vet?

Har suttit hela dagen och försökt ta reda på hur man beskattas för aktieförsäljning men kan ärligt säga att jag inte skrivit ner ett endaste ord på papper och har då verkligen inte blivit något klokare. Gav upp för ett tag sen, men jag vill nog inte riktigt inse det för mig själv eftersom jag sitter kvar här framför böckerna trots att jag inte gör ett endaste dugg.

Jag ska unna mig en ledig kväll ikväll, det känns som jag kan behöva ladda batterierna lite. Ett glas vin ska jag ge mig själv, kanske två, och god mat, kyckling, fetaost och soltorkade tomater är inhandlat. Får se vad det blir av det. Och en påse chips till kvällen. Lördagsmys får man väl ändå kalla det. Längtar redan tills maten är klar och jag får krypa upp i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0