INGEN POWERFREDAG DIREKT

Helt slut igår när jag kom hem så jag kan inte påstå att min fredagkväll blev speciellt lång. Dagen på jobbet gick inte alls bra, jag förstod i princip ingenting av vad vi gjorde och känner mig nästan bara mer förvirrad. Men jag försöker att inte tänka på det så därmed slutpratat.

Efter jobbet gick jag iallafall till Actic, gymmet i huset brevid där jag jobbar, där jag hade fått en gratisbiljett. Populärt gym måste de va eftersom det var fullsmockat med folk. Gymmet var väldigt kompakt. Det fanns verkligen allt, men lokalerna är inte så stora så alla maskiner har max en decimeter mellan varandra. Men jag gillar att det finns både gym, simbassäng och pass som spinning och afro och arobic och allt de där som jag tycker är kul. Jag tränade lite, men eftersom jag är lite handikappad (ena armen/axeln är obrukbar) blev det kondition på cykel i 30 min (med endast en arm på styret då den andra armen som sagt är ur funktion haha). Men jag har nog bestämt mig för att det är där jag vill träna. Måste bara vänta på att armen slutar göra så ont först.

Sen sprang jag iväg och köpte en ny fleeströja som jag spanat in och middag innan jag tog tåget hem. Jag är glad att jag köpte med mig middag för när jag kom hem fanns inte många krafter kvar till matlagning. 21.30 sov jag som en stock.

Idag är det tvätt och plugg som gäller, och jag måste klaga lite på tvättstugan. Den ena maskinen är från typ 1900 talet och centrifugerar inte ens tvätten. Så det måste man göra i en separat maskin. Vilket projekt. Får ju springa upp och ner en gång i halvtimmen för att hinna tvätta, centrifugera, torktumla, slänga in ny tvätt, hänga, centrigufera, torktumla.... ja i typ 7 timmar. Var är effektiviteten i det där? Ingen som funderat på en ny tvättmaskin i detta hus??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0