MITT "HEMMA"

Umeå kommer nog alltid vara mitt hemma, eller åtminstonde under en väldigt lång tid till framöver, även om Tierp är mitt hem. Det är skillnad på hemma och hem. Stor skillnad. Jag trivs ju alldeles för bra i Umeå. Jag trodde inte att det skulle kännas så tungt att åka tillbaka som de gjorde när jag stod där på flygplatsen och precis hade vinkat hejdå.

Det var med en klump i magen jag satte mig på flyget efter en fantastiskt skön helg hemma med alla mina bästa. Och det är väl så, att det alltid är lite svårt att säga hejdå. För när jag väl landade i lägenheten var jag tillbaka i vardagen. Det gick på ett ögonblick. Och laddad med ny härlig glädjeenergi från min fina familj åkte jag till en ny arbetsdag som visade sig bli en kanonbra dag. 

Min handledare är på utbildning men jag har fått jättefin hjälp av en annan supersnäll tjej och jag har lärt mig så mycket. Jag vet inte om det beror på att jag fått höra saker och ting för en andra gång, eller för att hon förklarade på ett annast sätt som gjorde att allt klarnade en aning. Men jag är glad vilket som. Ser fram emot att få slutföra dagens projekt imorgon bitti.

Nu ska jag packa upp resväskan och prova kavajen jag investerade i idag på lunchen. Ja, de är ju inte så att jag går och spontanshoppar varje lunch! Till saken hör att vi spanade in hm katalogen i helgen och tänkte beställa den på nätet, men lite eftertanke gjorde att jag insåg att jag borde prova den först så den sitter som den ska. Och jag kunde inte hålla mig längre än till lunch! Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0