LIV PÅ GATORNA

Varje promenad är som ett nytt äventyr. Jag bor ju som sagt i "centrum", det lilla centrum som finns och för att komma ut till alla villor får man promenera ca 10 minuter. Jag passar på att utforska alla gator, upp och ner, fram och tillbaka, den här veckan för från och med nästa vecka börjar arbetet och då finns det ju inte lika mycket tid.

Det märks att det är måndag för helt plötsligt har samhället gått från att vara totalt dött och nästan lite övergivet till att fyllas med människor lite överallt. Det finns väldigt många skolor och dagis runtomkring här som numera är omgivna av springande lekande barn, skratt och skrik, bollspel och klättrande. Parkeringarna är fulla med bilar och gatorna är trafikerade av bilar. Härligt tycker jag som fått se en annan sida av mina nya hemtrakter.

Fick mailsvar från min arbetsgivare för en stund sedan och fick veta att första dagen börjar 8.30 på tisdagmorgon. Att vi ska ut och äta lunch den dagen, och att jag skulle kunna få tillgång till min dator inom de närmsta dagarna om jag skulle vilja. Så jag tror att jag ska ringa ett litet samtal under morgondagen och åka in till Uppsala för ett litet äventyr någon dag under veckan. Om jag nu lyckas hamna på rätt tåg, haha. Spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0