Måndag, helt vanlig bara.

Blåsig, lite grå och trist. En helt vanlig måndag. Full med plugg. Har nog sittit alla dagens timmar framför datorn idag, kämpat och slitit med beskattningsrätten. När man kör fast, kör man verkligen totalt fast.

Ögonen börjar va trötta nu och kroppen hade nog önskat att jag tagit en prommis tidigare idag. Men nu är det regn och storm i luften och spinningbenen från gårdagen hänger gärna bara rakt ner, som spagetti. Jag lovar mig själv lite mer frisk luft imorgon, eller iallafall en sväng ut ur huset.

Saknar lite att få hänga på universitetet. Distanskurs är visserligen okej, du har dina egna tider och ditt eget upplägg, men du spenderar dagarna i mjukisbyxor och morgonfrilla. Iallafall jag. Även om jag vill slita på mig jeans och en normal tröja känns det lite onödigt när jag ändå bara sitter på en stol på "kontoret" hela dagarna. Se lite människor på rasterna, dricka kaffe med sällskap och ha vanliga vardagskläder vore ju inte så dumt. Men är man lat så är man, och då sitter man kvar där man sitter. Det är självvalt så jag klagar egentligen inte.

Ha en skön måndagkväll. Det ska iallafall jag, med ett paket russin i handen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0