Nycklarna till mitt nya liv.

Nu har jag dom i min hand! Nycklarna till mitt nya liv! Att åka ner med allt jag äger och har (vilket rymdes i ett släp, helt galet) var en tung känsla påvägen ner men ack så mycket lättare påvägen upp. Vi hann med mycket på en och en halv dag. Kök med lampa och bord, glas och bestik, skålar, stekpanna och kastruller hann komma på plats. Vardagsrummet fick inte bara soffa, soffbord, tv och tv-bänk utan även en del lull-lull (som mamma skulle sagt) som kuddar, värmeljus, och tavlor vilket blev superbra.

Jag har numera ytor att röra mig på, ett sovrum med dörr (tidigare sovalkov) och en klädkammare/förråd. Jag älskar känslan av att inte ha saker överrallt, på varandra, bakom, framför utan att allt får plats med andrum.

Även om jag åker ner på egenhand, utan vänner nära och kära i närheten, kommer jag iallafall att ha en supermysig lägenhet att komma ner till nästa gång jag beger mig neråt.

Och påvägen hem ringde M som började jobba redan i september och berättade om allt vad jobbet innebär och jag längtar verkligen tills det är min tur. Jag ska bara ta mig igenom den här beskattningsrätten först.

Plugg, plugg, plugg, och så spinning ikväll med mamma som instruktör. Kalasbra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0