Lämna trygghetsbubblan.

Herregud så trött jag var igår! Somnade på soffan med näsan i boken vilket aldrig händer. Och inte blev jag piggare för det. Kroppen förblev spagetti och koncentrationen obefintlig. Köpte en godispåse, ganska stor till och med, som tröst? eller bara för att? och dagen bestod av ett konstant sockerintag. Nu dröjer det nog till nästa gång. Men jag har inte ont i halsen idag så jag hoppas det inte blir mer än såhär av tröttheten.

Flyttlasset närmar sig och det känns fortfarande overkligt. Kul med jobb, absolut, men lite ångest över att behöva lämna både mamma och pappa och H, men också mina vänner här uppe i norr. Plötsligt kommer jag stå där alldeles själv. Tänk om någonting händer? Vem hjälper mig då?

Jag vet att man ska se allt det som är positivt, jag vet att jag väljer själv. Jag vet också att det förmodligen kommer vara enormt lärorikt. Men ändå är det jobbigt att kliva över tröskeln och lämna trygghetsbubblan.




Kommentarer
Postat av: Erica

Hej!

Jag förstår din känsla, jag har själv gjort en sådan resa. Lämnade lilla Sävar där jag jobbat och har alla mina vänner för livet nere i Stockholm.



Väldigt blandade känslor, det är spännande med allt det nya men också så tungt att lämna det gamla. Men själv ser jag det som en kort period i mitt liv. En chans att utvecklas som människa och lära mig nya saker.



Och som Kii sagt till mig många gånger; Det går alltid och backa.

Det är fortfarande i Sverige och det tar inte mer än en timme att komma ner eller upp.



Alla människor kommer att finnas kvar, vissa kanske trillar bort men dom som verkligen betyder något kommer alltid att vara nära.



Och blir livet här ner i södern outhärdligt så kanske vi norrlandstösar kan styra upp nått tillsammans! Stockholm är ju bara ett stenkast från Uppsala!



Ibland är det bra att sticka hål på trygghetsbubblan! Hoppas flytten går bra!



//Ecca

2011-09-15 @ 14:22:25
Postat av: Frida

Absolut, allt finns kvar och det är ju en himla tur. Och jag ser det också som en möjlighet att utvecklas och att flytta är någonting som jag alltid velat göra. Det är bara att ta steget ur det bekväma, det trygga, som är jobbigast.



Det kan vi absolut göra erica, en vända med tåget bort bara. Jag har gott om plats för besök! :)

Var i sthlm bor du?

2011-09-18 @ 13:45:12
Postat av: Erica

Kul att läsa det senaste inlägget, det känns alltid bättre om man får det lite hemtrevligt och mysigt. Själv hann jag inte med så mycket när jag var ner och lämnade mina saker, men nu börjar det likna mitt hem.



Jag bor söder om Stockholm i Nynäshamn, en bit utanför men det går rätt snabbt att ta sig in till city med pendel. Och med bil från Uppsala tog det bara en timme hem till mig. Så rätt nära är det ju :)

2011-09-18 @ 14:33:04
URL: http://blogg.vk.se/ecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0