Varenda jäkel med ros i handen.

Alla hjärtans dag. Varenda jäkel springer ju omkring med en blomma i ena hande och chokladasken i den andra! Jag tycker att den dagen kan plockas bort. Lite mer nu eftersom livet är en trasa, men inte bara. Kan inte inte vilken dag som helst passa för att visa att man tycker om varandra? Och så mycket gladare man blir när det kommer oväntat, vilket dag som helst, bara sådär? Och känner man sig inte än mer speciell om det var en helt annan dag, än en bestämd nästan påtvingad dag som just denna? Jag vet inte? Jag kanske bara är lite bitter prick nu. Läst på facebook, från en vän till en annan! Kunde inte låta bli att le lite.
 
"vill du bli min valentine? isf köper jag gärna choklad (som du inte kan äta, men som jag kan äta åt dig), kort och andra materiella ting som denna dag hetsar människor att köpa.

kommersiella högitder kan ta sig i brasan. vill jag uttrycka min kärlek till den stackare jag riktat in på mig för stunden tänker jag såfan inte göra det en dag som denna. så du får ingen uppvaktning idag. jag ångrar mig...
. jag strejkar. jag strejkar mot att vi använder naturens resurser för att lura människor som tror på kärlek och som fallit dit att spendera pengar på trams.

förstå hur mycket trams som säljs inför denna dag. hur mycket skit som hela tiden produceras fast vi inte alls behöver det. jag blir fan förbannad. materiella ting och deras värden. FLOPP! sen när gör tingen en långvarig skillnad. jag vill ha kärlek och respekt, nån som vet hur man gör när lampan är släckt. ingen jävla nallebjörn, inget jävla överkreativt kort med special effekter, såsom kärleksmusik och glitter. om alla bara gav fan i att köpa skiten skulle produktionen tillslut läggas ner. tids nog.. förhoppningsvis.. väl?

kom förbi om du vill ha en kram. idag eller imorgon, eller vilken dag som nu passar dig. kärlek förstår du, den ger man fysiskt och när helst man behagar att ge den.

vad görs förresten av allt som blir över när alla hjärtans dag passerat. försöker man sälja det nästa år då? eller är det SÅ förra året då nallebjörnarna nästkommande år är gjord av riktigt björnskinn. inte vidare etiskt korrekt att köpa en sån, MEN FATTA KÄNSLAN av RIKTIGT björnskinn. och hur mycket kostar inte en sån?! min älskling älskar verkligen mig. han/hon köpte värsta dyra prellen på alla hjärtans dag.

jag spårar va? puss. du är min valentine varje dag
"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0