Ny hobby?

En tjej på jobbet är som galen i stickning och har dragit igång stickkvällar vid några tillfällen. Och nu är alla som tokiga i att sticka. Halsdukar, sockar, koftor, leksaker. Ikväll var en sån kväll och jag tänkte att jag kunde ju pröva. Men jag slutade tidigare idag och orkade inte bara sitta och vänta. Så jag promenerade iväg till yll o tyll och köpte garn och stickor och satte mig på tåget hem. Projekt halsduk är nu igång kommer äta många nystan inser jag då jag la upp alldeles för många maskor, men har nu officiellt börjat sticka som en riktig gumma. Ja, efter att först ha googlat på Hur man gör såklart. Har väl inte rört en tråd sen mellanstadiets syslöjd. Vi får se om jag tycker det är kul eller om jag bara kommer tio cm och ger upp, haha. Men för nu, ett nytt tidsfördriv. Nu måste vi sova fram fredag så det blir helg nån gång. :)

Kommentarer
Postat av: Kii

Heja Frida! Det är ju jätteroligt, funderar faktiskt själv på att starta ett stick jobb!!

2012-01-20 @ 09:36:19
Postat av: Linda

Sticka är ju jättekul :) Virka också för den delen :)

2012-01-21 @ 23:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0