Tidsbrist?

Oj oj oj. Jag trodde att min tenta var kring den 20e men herregud, det är den 14e! Jag har inte alls så gott om tid som jag trott. Och nu sitter jag här och vet knappt var jag ska börja! Tur jag har 3 helt lediga dagar nu att ägna åt plugg och enbart plugg. Borde ju hinna registrera några saker i hårddisken som farfar skulle ha sagt.

Det är iallafall strålande väder idag och jag känner ännu mindre för att sitta inne och nöta skatterätt. Suck. Sist jag var på prommis upptäckte jag ett nyare bostadsområde och jag funderar på ännu en upptäcksfärd idag. Jag behöver ju ta paus någon gång, eller hur? Nu har jag bott här i ganska precis 3 månader och det finns fortfarande en hel  massa som jag inte hunnit se. Det här lilla samhället är större än jag först kunde tro.

Hur är snöstormen i Umeå? Verkar den avta? Vi har inte ens en snöflinga kvar här nere. Verkar gå från dag till dag. Ena dagen vitt och fint. Andra dagen regn. Tredje dagen sol och bar mark. Sen börjar det om med snö, som försvinner med lite regn (eller mycket regn), och sen kommer solsken. Hopplös vinter skulle jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0