De kommer att komma. Så småningom.

Helt slut. Vill bara tömma hjärnan en stund och vila ögonen. Men när man tror man lämnat jobbet för dagen hinner man inte längre än innan för dörren och mobilen plingar till av nytt mail och mer fix. Mer saker att tänka på. Mer fel. Nackdelen med mail i mobilen!

Nu ha ja kommit på va ja saknar med mitt andra hem. Förutom alla fina arbetskamrater. Atmosfären av att vilja hjälpa och lära andra. Framförallt lära. Ja säger inte att den inte finns nu, ja säger bara att den inte är samma sak. Inte bara rakt på sak, de här saknas punkt, de här ska göras punkt, gör om gör rätt punkt. Utan dom fem minutrarna extra som säger, skulle du kunna komplettera med, såhär skulle du kunna göra, tänk på de här till nästa gång, såhär löser du problemet till nästa gång, här hittar du svaret till nästa gång. En inbjudan till att fråga saker. Små skitsaker. Och en lärdom som gör att ja kan själv nästa gång.

Jag vet att jag kan fråga saker här med, och att jag får fråga, och att jag får hjälp. Men de är inte riktigt lika självklart för mig, och de frågas inte om skitsaker. Kanske är ja fortfarande för ny, kanske är det vårstressen, kanske nått helt annat, men ja saknar! För ja vill känna att jag duger och att jag utvecklas, inte att ja går på grund en gång om dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0