Inflyttad

Igår gick första lasset (eller igentligen typ alla lass) och såfort lite lull-lull kommit upp i fönster och på väggar, typ blommor, kuddar och sånt där annat krams, mina alldeles egna saker, så kände jag mig som hemma!
 
Jag måste först bara säga tack till männen i mitt liv! och min underbara mamma! Jag vet inte hur jag ska kunna tacka er som sprungit mellan lägenhet och släp (mer än en gång ska tilläggas, och ja, nu ska jag inte flytta igen på ett tag), medan mamma packat upp kökskartong på kökskartong på kökskartong (ja, dom tog verkligen aldrig slut). Ni är bäst och jag älskar er mest av allt!
 
Jag har fått sova första natten i min nya lägenhet i min nya stora monstersäng som bara är fantastisk. Jag mår som en prinsessa. Och tro de eller ej, men det bästa med hela grejen var att jag fick vakna, hemma, med mina alldeles egna saker, och vara alldeles alldeles själv. Som jag har saknat att vara bara med mig själv. I 4 månader har jag ständigt haft människor runt omkring mig, som jag älskar och trivs med såklart, men som gjort att jag aldrig kunnat krypa undan, få egen tid, frida-tid. Jag behöver frida-tid.
 
Fast de finns såå många andra bra saker också. Nu har jag ett hem. Som jag kan kalla hem. Där alla mina saker finns. Inte leva lite här och där, i en resväska, planera, packa grejer från dag till dag, fundera på hur ja ska ta mig fram och tillbaka, om jag tar mig hem eller bort. I 4 månader har nässesären åkt i handväskan fram och tillbaka för att jag inte vet var jag kommer sova och det kändes nästan konstigt att lämna den hemma! Nu kan jag bjuda hem vänner. Inte behöva bjuda in mig här och där, inte behöva förlita mig på andra. Ni är så väldigt välkomna hem till mig. Nu kan jag laga mat i mitt alldeles egna kök, precis den mat jag känner för att äta, eller inte äta. Jag har en toalett med alla mina toalettartiklar på ett och samma ställe. Inte fundera på om det finns schampo eller balsam, om hårtorken är här eller där, om jag har rena kläder. Allt finns hemma hos mig och det är fantastiskt. Hemma! Det låter så bra, hemma hemma hemma.
 
Tänk att något så enkelt som en lägenhet kan kännas så fantastiskt!
 
På lördag firar vi. Nu jobbar vi.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vill hälsa på!

2013-06-27 @ 09:01:25
URL: http://hemmahoslin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0