Min torsdag och mental seger.

Utbildningsdag idag i ett nytt revisionsprogram. Svårt som med allting nytt innan man lärt sig hur man hittar och vilka konsekvenser varje musklick ger. Men jag är positiv, elektronisk arkivering och signering låter både effektivt och modernt i mina öron. Kanske inte lika positivt för den äldre generationen som är mer konservativa och har fastnat i tanken som lyder "varför ändra på någonting som redan fungerar" typ. 
Kul att för göra någonting annat för en dag, och kul med ett nytt arbetsverktyg.

Imorgon är det fredag igen. Jag ligger i soffan och njuter av att jag under benpasset idag tog vikter som jag inte kunnat rubba sedan 2007 vilket känns positivt. Träningen idag gör mig starkare och jag mår bättre, en liten mental seger kan man säga. 

Inbjudan på julbak hos mamma på lördag blev nog ändå kvällens höjdpunkt. Jag älskar julen och saknar julkänslan. Det ska bli riktigt mysigt, och jag måste nog gräva fram några röda inslag till mitt eget hem snart så julen är välkommen även här. I brist på snö får man göra vad man kan för att intala sig att december är ynka 2 dagar bort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0