När blir man gammal?

Visste ni att medelåldern för att bli mamma 2012 var en ålder på 28,9 år? Det stog i tidningen idag, och jag tänkte direkt "de va ju ganska gammalt" tills jag insåg att ja är ju där själv om två månader. I åldern alltså. Inte mamma-grejen. 

De är sånna gånger man inser att man inte längre är 23. Inte för att jag på nått sätt klagar, och jag känner mig långt ifrån gammal, jag trivs bra. Nästan för bra. Så ibland önskar jag att jag kände mig som 28. Och ibland önskar jag att jag såg fram emot den där mamma-grejen lite mer. För jag vill ogärna gå runt och vara 23 i resten av mitt. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Då prickade jag in rätt bra med andra ord 😀

2013-11-20 @ 17:16:30
URL: http://hemmahoslin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0