Bestiga berg

Kick-off med jobbet närmar sig. Jag köpte regnkläder igår, hör och häpna, nästan så att man kan tro att jag går "all in" här men tro mig när jag säger att jag är den som har varit mest skeptisk av oss alla. Regnjackan var snygg och jag tänker att den håller resten av livet, och regnbyxorna var storlek 42 men kändes som 44 så liten risk att växa ut. Komiskt.

Alternativen för den "fria" dagen är att fiska, plocka svamp eller bestiga ett berg. Jag är rädd för både masken och fisken så fiske känns inte som ett jättebra alternativ, plocka svamp känns som en pensionärsaktivitet (läs: supertråkigt) och sen har vi bara bestiga berg kvar. Så jag gissar att jag ska bestiga ett berg.

Urusel kondis. I allmänt dålig form kan man nog säga. Men att gå i 3 km i timmen borde ju till och med jag klara av. Trots att jag inte har några kängor! Och som Linnea sa; "vi får ställa oss på toppen och ta en bild och lägga ut på insta". Sen är det klart med den saken.

Jag börjar nästan tro att det kan bli lite trevligt (om man bortser från att vi ska jobba också och att vi ska jobba på vår fritid), trevligt på så sätt att;
1. Jag slipper sitta på kontoret 8 timmar i sträck.
2. Klädkoden är varma, sköna mysiga kläder. Hur bra?!!!
3. Jag tvingas få frisk luft och kanske blir piggare.
4. God mat (hoppas), vin, hotellfrukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0