Vardag

Jag ska inte sticka under stolen med att det är blandade känslor med att vara tillbaka efter semestern. Den har varit fantastisk, vädret har levererat, vi har badat, ätit god mat, umgåtts, druckit vin och allt de där som man ska göra på semestern. Men jag tycker om vardag och rutin, att "jobba", att få använda hjärnan, kanske inte att klockan ringer så förbaskat tidigt som den gör men att den ringer för att jag har uppgifter som måste göras, att träna regelbundet, äta frukost lunch och middag. Men det är också tungt på andra sätt, som att jag exempelvis kanske inte är helt utvilad i huvudet trots 5 veckors (nästan) semester...

Det skulle heller inte göra ont om det kom en större skvätt regn, eller om vädret kunde leverera fler svala vindar. Kontorstemperaturen är fortfarande över 30 grader och man blir seg som sirap. Knappast optimala förutsättningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0