Dunderförkylning lagom till jul

Jag har åkt på en dyngförkylning. Såhär förkyld har jag nog bara varit en gång tidigare i mitt liv. Migränen verkar hålla i sig i takt med förkylningen. Och det känns som den kom med dålig timing, slog ut mig precis när jag liksom fått tillbaka energi och kraft. För innan den kom mådde jag ändå hyfsat bra, om man bortser från gravidflåset som gör att man upplever en obefintlig kondition, höfterna som värker och den täppta gravidnäsan. Men vad gör de om hundra år? Jag hoppas på att vara på benen inom kort.

Går in i Vecka 18 idag och jag längtar mest ihjäl mig efter ultraljudet efter nyår. Nästan mer för att se att plutten är pigg och kry och att allt står rätt till, snarare än om det är en liten flicka eller pojke.  Fast nog vill jag gärna veta de också. De är ju tur att vi båda är lika nyfikna.

Men först ska jag få min efterlängtade jul, klä julgranen, umgås me familjen och vara ledig framförallt. Håller tummarna för att vi hinner få lite snö och att julledigheten även bjuder på några soliga vinterpromenader. Måtte jag bara bli av med både huvudvärk och snor först. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0