Nyheter och fusk

Jag är inte så uppdaterad som jag kanske borde. Läser aldrig nyheter. Min dos av uppdatering är i bästa fall Nyhetsmorgon en gång i veckan (lördagar såklart) och rubrikerna och bilderna i Folkbladet på jobbet (om tidningen redan ligger på bordet och jag sitter ensam vilket inte är så ofta). Men idag (hemma sjuk och allt) fick jag nys om att det fuskats i melodifestival röstningen (säkerligen ingen nyhet men jag hade missat detta). Med röstningstobotar!! Som ringer tusentals samtal i minuten.

Jag förstår inte hur man skulle vilja vinna genom att fuska. Att stå där, som vinnare, och veta att man står där enbart för att man själv har köpt sig vinsten och inte för att man egentligen är värdig. Lika dant med doping. Inge vidare sportsligt. Jag är en riktig tävlingsmänniska. Rakt igenom. Och vill såklart gärna vinna, vara bäst, stå längst fram. Men inte till vilket pris som helst. Så ja börjar tänka att de som fuskar kanske egentligen inte handlar om tävlingsmänniskor och vinnarskallar, utan om riktigt jäkla dåliga förlorare! 

Det där med röstningstobotar lät ju oroväckande, och helt sjukt såklart. Så mycket för svenska folkets åsikt. (I vilka andra sammanhang har de förekommit kan man ju undra?) De är ju tur jag aldrig röstar i sånt där, för vilket slöseri för de som ringde och försökte påverka resultatet när de redan på förhand var bestämt vem som skulle vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0